Jak być szczęśliwym? Tak wielu z nas nadal poszukuje odpowiedzi na to pytanie. Zazwyczaj bowiem, niezależnie od stanu posiadania, nauczeni jesteśmy negatywnego myślenia,  narzekania, doszukiwania się przysłowiowej „dziury w całym”. Nasz umysł bez problemu cały dzień potrafi podążać tak utartym szlakiem. W świecie tak wielu niskich wibracji, otoczeni negatywnymi ludźmi, dźwigając na plecach własny bagaż trudnych doświadczeń stoimy w obliczu nie lada wyzwania, aby spojrzeć na wszystko w bardziej optymistyczny sposób. Dlatego ważne jest, aby wytrenować swój umysł tak, by nawet w trudnych chwilach umiał dostrzec również drugą stronę medalu.

Oto 7 wskazówek pomagających otworzyć serce, odpowiedzieć na pytanie jak być szczęśliwym oraz dających umysłowi worek z innymi zabawkami – do bardziej radosnego życia. Kiedy mu go pokażemy,  będzie mu się również coraz częściej zdarzać i tam zaglądać 😉 Do tego z programami z podświadomości i myślotłokiem nie trzeba go przecież nakłaniać. Stamtąd czerpie cały czas.

Jak być szczęśliwym – 7 ćwiczeń umysłu

zdrowie psychiczne1. Praktyka wdzięczności

Często pomijana ze względu na swoją prostotę wdzięczność jest wspaniałym pokarmem dla naszego serca. Przynosi nie tylko korzyści zdrowotne, ale i zwiększa poczucie szczęścia.

Spisz przed snem i zaraz po przebudzeniu lub wyraź w myślach swoją wdzięczność za 5-10 rzeczy, które przychodzą Ci w danym dniu do głowy. To może być cokolwiek, od spraw związanych ze zdrowiem, pracą czy rodziną, do tych najdrobniejszych i z pozoru błahych, których zdajemy się nie zauważać i traktować za coś zupełnie oczywistego, jak choćby to, że mamy dach nad głową, pełen żołądek i lodówkę, widzimy, słyszymy, dobrze przespaliśmy noc czy po prostu za to, że… znów wstało słońce, a my żyjemy. Nie każdemu przecież jest to dane! Gdy do tego czujemy się godni, aby dostawać wszystko co najlepsze od życia – dobra te po prostu pomnażamy!

2. Bądź uważny

Starając się w ciągu dnia zachować czujność, nie jesteś już tak podatny na chaotyczne i nieświadome podłączanie do negatywnych energii, które w mgnieniu oka potrafią obrócić w proch Twoje pozytywne nastawienie i pewność siebie. Możesz odnaleźć balans w wielu czynnościach, takich jak joga i medytacja, głębokie oddychanie, przebywanie na łonie natury (spacer wśród drzew przynosi niesamowite ukojenie) i innych działaniach, które ułatwiają obecność i pozostawiają umysł w stanie spoczynku. Dusza przemawia, gdy umysł się uspokaja. Poprzez praktykę tych czynności otoczysz ciało dobrą życiodajną energią, która z pewnością pomoże Ci zachować pogodę ducha. W Tobie bowiem jest sanktuarium, do którego masz dostęp w każdej chwili 🙂 Nadal nie wiesz jak być szczęśliwym? No to jedziemy dalej.

3. Dbaj o dobrą energię

Umysł narzędziem w rękach diabła? Jak się temu bliżej przyjrzeć można odnieść dokładnie takie wrażenie. Gdy umysł koncentruje się na pozytywach, negatywnej energii ciężko się przebić. Jeśli złapiesz się na tym, że znowu zaczynasz narzekać skup się na czymś miłym i pozytywnym. Na tym co chcesz przyciągnąć do swojego życia, a nie na tym czego nie chcesz. Możesz w takiej chwili również podziękować za to co już masz. Jak w puncie 1 mogą to być spore sukcesy, ale i drobiazgi. Wdzięczność jest katapultą przenoszącą na wyższe wibracje. Podobnie jak miłość i przebaczenie. Skuteczną metodą są też afirmacje. Zasilasz to na czym się koncentrujesz. Miej to na uwadze!

4. Jedz, nawadniaj się i dobrze wysypiaj

Od wieków wiadomo, że żywność, woda i sen w znacznym stopniu wpływają na nasze samopoczucie i zdrowie – zarówno fizyczne jak i psychiczne. Spożywanie pokarmów przetworzonych, z substancjami chemicznymi i cukrem w składzie poważnie wytrąca z równowagi organizm, co wpływa również energetycznie na centrum serca. W  przypadku czakry serca nacisk położony jest na jedzenie zielonej żywności takiej jak na przykład kiwi, awokado, brokuły czy zielone warzywa liściaste. Badania wykazują, że same tylko braki witamin i mikroelementów mogą powodować spadki w zakresie zdrowia psychicznego, prowadząc tym samym do stresu, lęku, depresji, uzależnień i innych zaburzeń psychicznych.

Jeśli zaś chodzi o sen – liczne badania potwierdzają, że ludzie, którzy niedosypiają stają się  bardziej rozdrażnieni, agresywni i wrogo nastawieni. Wysypiaj się zatem porządnie, bo gdy jesteś bardziej wypoczęty, wzrasta Twój poziom zadowolenia i koncentracji, a także stajesz się bardziej przyjazny dla otoczenia. Jedz żywy, zawierający pranę, nieprzetworzony pokarm, nawadniaj się odpowiednio i śpij minimum 7-8 godzin na dobę, a na pewno zauważysz rezultaty.  A ponieważ w dzisiejszych czasach zanieczyszczone jest nawet powietrze – oczyszczaj się z metali ciężkich i toksyn, które oddziałując na ciało, wpływają zarazem na projekcję rzeczywistości.

5. Pomagaj innym

Bywa, że najprostszym sposobem, by zachować pozytywną postawę przez cały dzień jest pomoc innym. To prawda, że każda energia jest „zaraźliwa”, ale nie uciekniemy przecież na koniec świata przed wszystkimi ludźmi. Zamiast obawiać się niskich wibracji, z optymistycznym nastawieniem rozświetlaj ciemność! Dawaj przykład, bądź inspiracją, uśmiechem zarażaj innych, a dobra energia wróci do Ciebie zwielokrotniona! To jest jak z miłością – dzieląc się – pomnażasz.

6. Praca u podstaw

Aby emanować pozytywnym nastawieniem trzeba uwolnić niewyleczone emocje wynikające z przykrych doświadczeń najczęściej z okresu dzieciństwa. Przysporzyć ich mogły toksyczne relacje i traumatyczne przeżycia. Aby uzdrowić niewyleczone problemy emocjonalne trzeba najpierw wyciągnąć je na światło dzienne, a następnie rzucić na nie światło miłości, zrozumienia i pozytywnej energii. Nie ma złych emocji, każda jest nasza i o czymś nam mówi. Lecząc w ten sposób ranę, uwalniasz się od strachu.

Następnie sam musisz zadbać o zaspokojenie swoich emocjonalnych potrzeb, nie oczekując tego nigdy więcej on nikogo poza samym sobą. Jesteś jedyną osobą odpowiedzialną za własne szczęście. I jedyną, która może zwolnić samego siebie z dźwigania ciężaru jakim jest żal i uraza. Utrzymując nierozwiązane kwestie przy życiu obciążamy i zamykamy serca. Kluczem jest przebaczenie. Gdy będziesz już gotów pozwól osobie, do której czujesz urazę odejść. Zasługujesz na wolność. Wtedy nie tylko nie będziesz musiał specjalnie windować swojego pozytywnego nastawienia, ale również łatwiej i przyjemniej będziesz mógł ruszyć do przodu.

A gdy czujesz się jakby ciężar świata spoczywał na twoich barkach wypróbuj Emotional Freedom Technique (EFT), inna nazwa tapping (opukiwanie). W sieci jest mnóstwo materiałów na ten temat. Technika ta służy uwalnianiu emocji i mentalnemu oczyszczaniu. Polega na delikatnym ostukiwaniu poszczególnych obszarów ciała na podstawie określonych punktów akupunktury.

7. Podążaj za swoją pasją

Jedną z najważniejszych rzeczy, które można zrobić dla siebie jest podążanie za swoją melodią. Ważne jest by robić w życiu to co się kocha! By poświęcić temu choć 15-30 minut każdego dnia. Jeśli Twoja praca sprawia, że czujesz się nieszczęśliwy i ani trochę nie przybliża Cię do miejsca, w którym chciałbyś się w życiu znaleźć to znaczy, że nadszedł czas, aby się temu przyjrzeć bliżej.

Zanotuj 3 rzeczy, które kochasz robić, a następnie 3 pozytywne zmiany, które chciałbyś zauważyć w swoim życiu. Porównaj to do obecnego stylu życia i zobacz co można by z tym zrobić. Podążanie w życiu za swoją pasją jest jednym z najważniejszych aspektów naszego pobytu na tej planecie. To plan duszy- zaufaj jej, a dużo łatwiej będzie Ci iść przez życie. Wtedy nie będziesz pytał jak być szczęśliwym, tylko nim po prostu będziesz!

Żródła: 1, 2, 3

Jeśli tak jak ja interesujesz się zdrowiem i lubisz otaczać się wszystkim, co piękne – ten  newsletter jest dla Ciebie!


2 KOMENTARZE

  1. Pracuję nad punktem 6, który jest z tych wszystkich moim zdaniem najważniejszy i najtrudniejszy, a tak często pomijany w tych wszystkich poradnikach szczęścia. Pozostałe – no cóż – działają 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój komentarz nie może być pusty!
Proszę podać swoją Nazwę!