Planeta Świadomości
Blog dla ludzi z pasją życia, życia w zdrowiu.

Rośliny lecznicze – 12 potężnych przypraw wspomagających leczenie

0 1 996

W życiu doświadczamy różnorodności na wiele sposobów. Odpowiednio używane zioła w kuchni przynoszą wiele wspaniałych korzyści zdrowotnych. Najlepsze przyprawy nie tylko dodają smaku naszym potrawom, ale mogą także zmniejszyć ilość sodu używanego podczas gotowania. Pomagają nie tylko doświadczać potraw na różne sposoby, ale również kontrolują naszą wagę. Można ich również używać, aby poradzić sobie z problemami zdrowotnymi. Dodając uzdrawiające rośliny lecznicze do codziennych posiłków, będziesz w stanie dbać o swoje ciało i zdrowie w sposób naturalny i holistyczny. Oto zatem 12 najlepszych przypraw i roślin leczniczych, które należy umieścić na stelażu, aby rozwiązywać problemy zdrowotne naturalnie, bez uciekania się do środków farmakologicznych.

 zioła w kuchni

Przyprawy – rośliny lecznicze – zioła w kuchni

 

1. Przyspieszacz metabolizmu

 

Nasiona gorczycy – pikantny dodatek, który może pomóc ożywić metabolizm, by pomóc spalić więcej tkanki tłuszczowej. Po prostu zjedz łyżeczkę czystego proszku z nasion gorczycy, aby uzyskać dodatkową energię.

 

2. Problemy trawienne

 

Imbir – stosowany od stuleci w leczeniu stanów zapalnych i mdłości, ma także właściwości antybakteryjne, które pomagają wypłukać toksyny i inne pozostałości po śmieciach żywieniowych oraz farmaceutycznych. Można go dodawać do większości drinków, do południowej przekąski lub jako usprawniacz trawienia po każdym posiłku.

Kolendra – roślina lecznicza stymulująca przewód pokarmowy do uwolnienia gromadzących się po posiłku gazów. Możesz po prostu dodać to zioło do swoich potraw lub użyć go do przygotowania herbaty (gotuj przez co najmniej pięć minut, dodaj do smaku miodu i odcedź przed wypiciem).

Koper włoski – fantastyczna pomoc trawienna pobudzającqa żołądek do wydzielania soków żołądkowych w celu rozbicia żywności. Zapobiega skurczom brzucha, a także jest dobrym źródłem błonnika. Wszystkie jego części – podstawa, łodygi i liście są jadalne i można je dodawać do zup i sałatek.

3. Bóle stawów

 

Zielona herbata – zawiera składniki, takie jak polifenole, które mają działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające. Wypijaj do trzech filiżanek zielonej herbaty dziennie.

Korzeń lukrecji – naśladuje naturalne hormony przeciwzapalne organizmu, zmniejszając tym samym występowanie obrzęku i bólu. Rośliny lecznicze, takie jak lukrecja, nie powinny być jednak spożywane przez osoby cierpiące na cukrzycę, choroby serca lub wysokie ciśnienie krwi. Dwa razy dziennie dodaj łyżeczkę korzenia lukrecji do gorącej wody i pozostaw na około 10-15 minut pod przykryciem.

Czosnek – niezwykle pomocny w walce z bólem i obrzękiem zapalnym. Aby uśmierzyć ból, pomasuj wrażliwy obszar olejem czosnkowym. Jedzenie 2-3 surowych ząbków dziennie pomoże również zapobiegać stanom zapalnym.

 

4. Detoksykacja

 

Rozmaryn – posiada właściwości przeciwgrzybicze, przeciwwirusowe i antybakteryjne oraz działa jako środek obkurczający wątrobę. Rozkłada resztki alkoholu, nikotyny oraz przetworzonej żywności, które często gromadzą się w wątrobie. Można dodawać go do różnych potraw, od pieczonych warzyw do zup, a nawet do smoothies.

 

5. Wzmacniacz układu immunologicznego

 

Kurkuma – głównym składnikiem kurkumy jest kurkumina, która nie tylko doskonale łagodzi stan zapalny, ale także zawiera właściwości przeciwutleniające. Zawarte w niej przeciwutleniacze wspomagają cały system, zdrowie skóry oraz serca. Kurkuma wspomaga również optymalną wagę. Możesz dodawać ją do gorącej wody z pieprzem cayenne, a także wszystkich posiłków, w ilościach nie zakłócających ich smaku. Zapobiegawczo ok. 1 łyżeczki dziennie, w stanach chorobowych np. przy nowotworach potroić dawkę.

Czarny pieprz – silny związek, który pomaga zapobiegać przybieraniu na wadze, przeciwdziała różnym dolegliwościom, a nawet problemom żołądkowym. Stwierdzono, że czarny pieprz utrzymuje poziom cholesterolu na niskim poziomie, a jednocześnie utrudnia tworzenie nowych komórek tłuszczowych, co oznacza, że ​​stosowanie go pomoże utrzymać wagę oraz zapobiegać otyłości brzusznej. Można go używać zarówno przed gotowaniem jak i oprószyć (najlepszy jest świeżo mielony) już gotową potrawę.

 

6. Redukcja fatu brzusznego

 

Cynamon – Zapewnia korzystne przeciwutleniacze, które pomagają wyrzeźbić ciało, a także pomaga uzyskać lepszą wrażliwość na insulinę. Dodaj dużą łyżeczkę cynamonu do skrobiowych posiłków lub potraw śniadaniowych, takich jak koktajle lub płatki owsiane.

Pieprz cayenne – uruchamia układ trawienny, szczególnie wątrobę, wspomagając tym samym eliminację toksyn oraz ograniczenie nadmiaru tkanki tłuszczowej w naszych ciałach. Dla uzyskania najlepszych rezultatów wypij przed śniadaniem szklankę ciepłej wody z cytryną, kurkumą i niewielką ilością przyprawy cayenne.

 

Masz to: 12 najlepszych przypraw i ziół leczniczych, które leczą prawie każdy problem zdrowotny, jaki możesz napotkać. Aha, i ostatnia wskazówka! Zacznij stosować je już teraz w swojej diecie, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tychże problemów zdrowotnych. Jeszcze sobie podziękujesz za to, że stosujesz te zioła w kuchni!

 

Źródła: 1

 

Podobne artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.